Whitepaper Trust in Media #2: de meerwaarde van vertrouwde media voor adverteerders
Welke media vertrouw je jouw merk toe?
Beluister onze podcastserie over vertrouwen in media
Welke media vertrouw je jouw merk toe?
In het huidige medialandschap strijden adverteerders dagelijks om de aandacht van de consument voor hun product of dienst. Consumenten geven hun kostbare aandacht aan betrouwbare merken. Hoe kun je nu op een constructieve manier aandacht trekken én behouden? Trust in Media vroeg Judith Dudok, Research Lead bij Havas Media, welke criteria essentieel zijn voor effectieve reclamecampagnes.
Lokale media, waaronder veel nieuws- en magazinemerken, wordt door de consument positief beoordeeld.
Advertenties in gedrukte en digitale nieuwsmedia presteren significant beter dan op social media. Printadvertenties in het bijzonder hebben een sterke impact op het geheugen van de lezers. Dat blijkt uit nieuw, grootschalig Australisch onderzoek.
Britten vinden magazines de meest betrouwbare media voor nieuws. Dat blijkt uit het rapport News Consumption in the UK 2021 .
Onze organisaties Magazine Media Associatie (MMA) en NDP Nieuwsmedia volgen de reputatie van nieuwsmedia en magazinemedia nauwlettend. Op dit punt hebben we niet te klagen; de Nederlandse nieuws- en magazinemedia behoren tot de meest vertrouwde media ter wereld.
Van nieuwsmedia tot magazinemedia en hun digitale platforms: hoe groot is het vertrouwen in de traditionele media? In de derde aflevering van de Trust in Media podcastserie vertelt Helene van Santen (Hoofdredacteur Margriet) over interactie met lezers en het veranderende medialandschap.
Van nieuwsmedia tot magazinemedia en hun digitale platforms: hoe groot is het vertrouwen in de traditionele media? In de tweede aflevering van de Trust in Media podcastserie vertelt René Moerland (Hoofdredacteur NRC) over het belang van vertrouwen in de media én de betrouwbaarheid van journalistieke media.
Van nieuwsmedia tot magazinemedia en hun digitale platforms: hoe groot is het vertrouwen in de traditionele media? In de eerste aflevering van de Trust in Media podcastserie komen Erik Grimm (NDP Nieuwsmedia) en Nancy Detrixhe (Magazine Media Associatie) aan het woord over het vertrouwen in de media en het veranderende medialandschap.