Beluister onze podcastserie over vertrouwen in media

Publicaties

Bron: Nielsen Trust in Advertising 2021
Artikel

Dagbladen en magazines vertrouwde dragers van advertenties

Advertenties in dagbladen en magazines krijgen het vertrouwen van de overgrote meerderheid van de consumenten. Dat blijkt uit het nieuwe Nielsen-onderzoek ‘Trust in Advertising 2021’.

Consumenten beschouwen krant als betrouwbare bron voor merk- en productinformatie
ArtikelNieuwsmedia

Consumenten beschouwen krant als betrouwbare bron voor merk- en productinformatie

Consumenten beschouwen kranten als één van de belangrijkste bronnen voor betrouwbare informatie over merken of producten. Dat blijkt uit de [M]media Monitor 2021.

In de strijd om aandacht hebben Nederlandse kwaliteitsmedia de adverteerders veel te bieden
Artikel

In de strijd om aandacht hebben Nederlandse kwaliteitsmedia de adverteerders veel te bieden

Het vangen van de aandacht van de consumenten biedt de sleutel tot gezonde en efficiënte advertising. Daarvoor zijn engagement, relevantie, creativiteit en respect voor de consument onontbeerlijk.

Uitgelichte artikelen

ArtikelMagazinemedia, Nieuwsmedia

Groot vertrouwen in veiligheid van data/persoonsgegevens van websites & apps van dagbladen en magazines

Groot vertrouwen in veiligheid van data/persoonsgegevens van websites & apps van dagbladen en magazines
ArtikelNieuwsmedia

Vertrouwen in Nederlandse nieuwsmedia blijft groot

Vertrouwen in nieuws per mediakanaal (in een cijfer van 1 tot 10)
ArtikelNieuwsmedia, Magazinemedia

Media Reactions 2023: opnieuw grote verschillen tussen consumenten en marketeers in hun vertrouwen in media

Media Reactions 2023: 
opnieuw grote verschillen tussen consumenten en marketeers in hun vertrouwen in media
ArtikelNieuwsmedia, Magazinemedia

Webinar wijst mediaprofessionals op het belang van vertrouwde (nieuws)media

Webinar wijst mediaprofessionals op het belang van vertrouwde (nieuws)media
ArtikelNieuwsmedia, Magazinemedia

Reclame in printmedia meest geloofwaardig

Reclame in printmedia meest geloofwaardig
ArtikelMagazinemedia, Nieuwsmedia

Download de nieuwe infographic: meer impact & ROI met reclame in vertrouwde media

Download de nieuwe infographic: meer impact & ROI met reclame in vertrouwde media
ArtikelNieuwsmedia, Magazinemedia

Grote discrepantie bij dagblad- en magazinereclame: voorkeuren reclamevormen consumenten en marketeers lopen sterk uiteen

Grote discrepantie bij dagblad- en magazinereclame: 
voorkeuren reclamevormen consumenten en marketeers lopen sterk uiteen
Artikel

In de strijd om aandacht hebben Nederlandse kwaliteitsmedia de adverteerders veel te bieden

In de strijd om aandacht hebben Nederlandse kwaliteitsmedia de adverteerders veel te bieden
WhitepaperMagazinemedia, Nieuwsmedia

Whitepaper Trust in Media #2: de meerwaarde van vertrouwde media voor adverteerders

Whitepaper Trust in Media #2: de meerwaarde van vertrouwde media voor adverteerders
PodcastNieuwsmedia

René Moerland (NRC) over betrouwbaar nieuws: “Het is een eis aan onszelf en een belofte aan de lezer”

Foto: Andreas Terlaak
PodcastMagazinemedia, Nieuwsmedia

Het vertrouwen in media: aan welke media vertrouw jij je merk toe?

Het vertrouwen in media: aan welke media vertrouw jij je merk toe?
PodcastMagazinemedia, Nieuwsmedia

Podcastserie over vertrouwen in media

Podcastserie over vertrouwen in media
WhitepaperMagazinemedia, Nieuwsmedia

Whitepaper Trust in Media: de basis voor advertising

Whitepaper Trust in Media: de basis voor advertising
Whitepaper Trust in Media #2: de meerwaarde van vertrouwde media voor adverteerders
WhitepaperMagazinemedia, Nieuwsmedia

Whitepaper Trust in Media #2: de meerwaarde van vertrouwde media voor adverteerders

Welke media vertrouw je jouw merk toe?

Hoe trekken en behouden adverteerders wèl de aandacht?
Interview

Hoe trekken en behouden adverteerders wèl de aandacht?

In het huidige medialandschap strijden adverteerders dagelijks om de aandacht van de consument voor hun product of dienst. Consumenten geven hun kostbare aandacht aan betrouwbare merken. Hoe kun je nu op een constructieve manier aandacht trekken én behouden? Trust in Media vroeg Judith Dudok, Research Lead bij Havas Media, welke criteria essentieel zijn voor effectieve reclamecampagnes.

De kracht van lokale media: vertrouwen en relevantie
ArtikelNieuwsmedia, Magazinemedia

De kracht van lokale media: vertrouwen en relevantie

Lokale media, waaronder veel nieuws- en magazinemerken, wordt door de consument positief beoordeeld.

ThinkNewsBrands door MediaScience uitgevoerd voor het Australische ThinkNewsBrands.
ArtikelNieuwsmedia

Reclame in nieuwsmedia meest effectief en impactvol

Advertenties in gedrukte en digitale nieuwsmedia presteren significant beter dan op social media. Printadvertenties in het bijzonder hebben een sterke impact op het geheugen van de lezers. Dat blijkt uit nieuw, grootschalig Australisch onderzoek.

Magazines in VK beoordeeld als meest betrouwbare platform voor nieuws
ArtikelMagazinemedia

Magazines in VK beoordeeld als meest betrouwbare platform voor nieuws

Britten vinden magazines de meest betrouwbare media voor nieuws. Dat blijkt uit het rapport News Consumption in the UK 2021 .

Niet alleen wij van Trust in Media adviseren Trusted Media
BlogMagazinemedia, Nieuwsmedia

Niet alleen wij van Trust in Media adviseren Trusted Media

Onze organisaties Magazine Media Associatie (MMA) en NDP Nieuwsmedia volgen de reputatie van nieuwsmedia en magazinemedia nauwlettend. Op dit punt hebben we niet te klagen; de Nederlandse nieuws- en magazinemedia behoren tot de meest vertrouwde media ter wereld.