Dagbladen en magazines vertrouwde dragers van advertenties
Advertenties in dagbladen en magazines krijgen het vertrouwen van de overgrote meerderheid van de consumenten. Dat blijkt uit het nieuwe Nielsen-onderzoek ‘Trust in Advertising 2021’.
Beluister onze podcastserie over vertrouwen in media
Advertenties in dagbladen en magazines krijgen het vertrouwen van de overgrote meerderheid van de consumenten. Dat blijkt uit het nieuwe Nielsen-onderzoek ‘Trust in Advertising 2021’.
Consumenten beschouwen kranten als één van de belangrijkste bronnen voor betrouwbare informatie over merken of producten. Dat blijkt uit de [M]media Monitor 2021.
Het vangen van de aandacht van de consumenten biedt de sleutel tot gezonde en efficiënte advertising. Daarvoor zijn engagement, relevantie, creativiteit en respect voor de consument onontbeerlijk.
Welke media vertrouw je jouw merk toe?
In het huidige medialandschap strijden adverteerders dagelijks om de aandacht van de consument voor hun product of dienst. Consumenten geven hun kostbare aandacht aan betrouwbare merken. Hoe kun je nu op een constructieve manier aandacht trekken én behouden? Trust in Media vroeg Judith Dudok, Research Lead bij Havas Media, welke criteria essentieel zijn voor effectieve reclamecampagnes.
Lokale media, waaronder veel nieuws- en magazinemerken, wordt door de consument positief beoordeeld.
Advertenties in gedrukte en digitale nieuwsmedia presteren significant beter dan op social media. Printadvertenties in het bijzonder hebben een sterke impact op het geheugen van de lezers. Dat blijkt uit nieuw, grootschalig Australisch onderzoek.
Britten vinden magazines de meest betrouwbare media voor nieuws. Dat blijkt uit het rapport News Consumption in the UK 2021 .
Onze organisaties Magazine Media Associatie (MMA) en NDP Nieuwsmedia volgen de reputatie van nieuwsmedia en magazinemedia nauwlettend. Op dit punt hebben we niet te klagen; de Nederlandse nieuws- en magazinemedia behoren tot de meest vertrouwde media ter wereld.