Whitepaper Trust in Media #2: de meerwaarde van vertrouwde media voor adverteerders
Vertrouwde media zorgen voor reclamecampagnes met betere resultaten. De adverterende merken krijgen meer bekendheid, een beter imago en meer conversie. Dat blijkt uit de nieuwe bronnenstudie van Trust in Media.
In dit tweede whitepaper ligt de focus op de betere resultaten van reclame. De adverterende merken realiseren binnen de vertrouwde context meer bekendheid en een beter imago. Ook de conversie en omzettoename zijn significant sterker.
Campagnes in magazine- en nieuwsmedia hebben een meerwaarde voor naamsbekendheid. Ook neemt de betrokkenheid van de consumenten toe en realiseert het adverterende merk een betere breinpositie.
Bij het ‘merkenbouwen’ hebben vertrouwde media veel potentieel. Reclame in magazine-en nieuwsmedia heeft een positieve invloed op de likeablity en de prijsperceptie. Verder dragen deze mediakanalen sterk bij aan het vertrouwen in de merken. Aanvullend zorgen deze media voor een sterkere omzetimpuls.
Download ons whitepaper
De belangrijkste topics in whitepaper #2:
- Magazine- en nieuwsmedia creëren meer bekendheid
- Vertrouwde media bevorderen de likeablity en prijsperceptie
- Adverteerders realiseren meer clicks, bestellingen en omzet