Whitepaper Trust in Media: de basis voor advertising
In korte tijd zijn er wereldwijd diverse studies uitgevoerd naar het vertrouwen in mediamerken. Deze onderzoeken zijn uitgevoerd door verschillende organisaties, zoals trendbureaus, mediabureaus, onderzoeksbureaus, brancheorganisaties en mediaexploitanten. Hierdoor is er nu een breed aanbod aan inzichten beschikbaar.
De bevindingen zijn divers vanwege de verschillen in opzet en doelstelling. Toch is er een duidelijke rode draad te vinden. De studies tonen eensgezind aan dat vertrouwen in media een sterke invloed heeft op de perceptie van de consument en daarmee op de impact van reclame. De insights uit deze literatuurstudie vormen een goede basis voor het bepalen van een mediastrategie.
In dit eerste whitepaper wordt ingegaan op de mate van vertrouwen bij verschillende mediakanalen en reclamevormen. Ook verschillen per doelgroep komen aan bod.
Deze publicatie is de eerste van een aantal whitepapers die op het kennisplatform Trust in Media gepubliceerd gaan worden. Je kunt het whitepaper hier downloaden.
Download ons whitepaper
De belangrijkste topics in het whitepaper zijn:
- De positieve invloed van vertrouwen in nieuws- en magazinemedia
- Mate van vertrouwen per doelgroep
- Content en context cruciaal voor vertrouwen