Beluister onze podcastserie over vertrouwen in media

Publicaties

Vertrouwen in nieuwsmedia significant toegenomen
ArtikelNieuwsmedia

Vertrouwen in nieuwsmedia significant toegenomen

Het vertrouwen in traditionele nieuwsmedia is in het afgelopen jaar significant toegenomen. Dat blijkt uit de nieuwe rapportage van GfK Trends in digitale media.

GroupM beveelt vertrouwde media aan vanwege maatschappelijk belang en effectieve reclame
ArtikelNieuwsmedia

GroupM beveelt vertrouwde media aan vanwege maatschappelijk belang en effectieve reclame

Mediabureauketen GroupM is een wereldwijd programma gestart dat reclame-investeringen in vertrouwde nieuwsmedia moet bevorderen. Doel van het project ‘Back the News’ is steun te bieden aan geloofwaardige, feitelijke journalistiek. Tegelijkertijd beveelt het bureau nieuwsmedia als reclamedragers aan vanwege de gunstige campagne-effecten.

Media Reactions 2023: 
opnieuw grote verschillen tussen consumenten en marketeers in hun vertrouwen in media
ArtikelNieuwsmedia, Magazinemedia

Media Reactions 2023: opnieuw grote verschillen tussen consumenten en marketeers in hun vertrouwen in media

Marketeers hebben een volledig andere kijk dan consumenten als het gaat om hun vertrouwen in mediumtypen. Waar consumenten vinden dat kranten, magazines en informatoe op verkooppunten/events het meest betrouwbaar zijn, scoren buitenreclame en events op dit punt het best bij marketeers.

Uitgelichte artikelen

ArtikelNieuwsmedia, Magazinemedia

Media Reactions 2023: opnieuw grote verschillen tussen consumenten en marketeers in hun vertrouwen in media

Media Reactions 2023: 
opnieuw grote verschillen tussen consumenten en marketeers in hun vertrouwen in media
ArtikelNieuwsmedia, Magazinemedia

Webinar wijst mediaprofessionals op het belang van vertrouwde (nieuws)media

Webinar wijst mediaprofessionals op het belang van vertrouwde (nieuws)media
ArtikelNieuwsmedia, Magazinemedia

Reclame in printmedia meest geloofwaardig

Reclame in printmedia meest geloofwaardig
ArtikelMagazinemedia, Nieuwsmedia

Download de nieuwe infographic: meer impact & ROI met reclame in vertrouwde media

Download de nieuwe infographic: meer impact & ROI met reclame in vertrouwde media
ArtikelNieuwsmedia, Magazinemedia

Grote discrepantie bij dagblad- en magazinereclame: voorkeuren reclamevormen consumenten en marketeers lopen sterk uiteen

Grote discrepantie bij dagblad- en magazinereclame: 
voorkeuren reclamevormen consumenten en marketeers lopen sterk uiteen
Artikel

In de strijd om aandacht hebben Nederlandse kwaliteitsmedia de adverteerders veel te bieden

In de strijd om aandacht hebben Nederlandse kwaliteitsmedia de adverteerders veel te bieden
WhitepaperMagazinemedia, Nieuwsmedia

Whitepaper Trust in Media #2: de meerwaarde van vertrouwde media voor adverteerders

Whitepaper Trust in Media #2: de meerwaarde van vertrouwde media voor adverteerders
PodcastNieuwsmedia

René Moerland (NRC) over betrouwbaar nieuws: “Het is een eis aan onszelf en een belofte aan de lezer”

Foto: Andreas Terlaak
PodcastMagazinemedia, Nieuwsmedia

Het vertrouwen in media: aan welke media vertrouw jij je merk toe?

Het vertrouwen in media: aan welke media vertrouw jij je merk toe?
PodcastMagazinemedia, Nieuwsmedia

Podcastserie over vertrouwen in media

Podcastserie over vertrouwen in media
WhitepaperMagazinemedia, Nieuwsmedia

Whitepaper Trust in Media: de basis voor advertising

Whitepaper Trust in Media: de basis voor advertising
Webinar wijst mediaprofessionals op het belang van vertrouwde (nieuws)media
ArtikelNieuwsmedia, Magazinemedia

Webinar wijst mediaprofessionals op het belang van vertrouwde (nieuws)media

Op uitnodiging van DPG Media Advertising hebben diverse specialisten deze zomer hun bevindingen over het belang van vertrouwde media gepresenteerd. Zij gingen tijdens twee webinars in op verschillen tussen media en de relevantie van vertrouwen voor adverteerders. De belangrijkste inzichten uit het webinar op een rij.

Impact advertising news media
ArtikelNieuwsmedia

Meer vertrouwen in reclame in nieuwsmedia

Britse burgers zijn beducht voor nepnieuws en gebruiken vertrouwde nieuwsmedia om feiten te checken. Nieuw onderzoek van Newsworks laat zien dat dit vertrouwen in nieuwsmedia een positieve uitwerking heeft op de reclamecampagnes in deze media.

Peter Field: “Vertrouwen is belangrijke indicator voor winstgevendheid merken, neem het serieus”
ArtikelNieuwsmedia

Peter Field: “Vertrouwen is belangrijke indicator voor winstgevendheid merken, neem het serieus”

Vertrouwen in merken en media kan door marketeers niet meer als een bijkomstigheid behandeld worden: vertrouwen is namelijk direct te koppelen aan winst. Dat concludeert effectiviteitsexpert Peter Field uit branchedata van de afgelopen zeven jaar.

Reclame in printmedia meest geloofwaardig
ArtikelNieuwsmedia, Magazinemedia

Reclame in printmedia meest geloofwaardig

Printmedia en TV zijn bij consumenten de favoriete reclamedragers. Zij beoordelen dagbladen, magazines en TV tevens als meest geloofwaardig. Ook op tal van andere aspecten gaan deze mediumtypen aan kop.

Meer vertrouwen mediagebruikers in de veiligheid van hun data
ArtikelMagazinemedia, Nieuwsmedia

Meer vertrouwen mediagebruikers in de veiligheid van hun data

De Nederlandse bevolking lijkt in 2022 meer vertrouwen te hebben gekregen in online media, waaronder de websites en apps van dagbladen en magazinemedia.

Reclame-expert Peter Field: "Nieuwsmerken zijn fantastische tools om vertrouwen in merken op te bouwen”
ArtikelNieuwsmedia

Reclame-expert Peter Field: "Nieuwsmerken zijn fantastische tools om vertrouwen in merken op te bouwen”

Verwijzend naar de IPA Databank legt Peter Field uit dat campagnes in nieuwsmedia op de lange termijn grotere effecten ressorteren. "Nieuwsmerken zijn hiertoe in staat door hun sterke impact op merkvertrouwen en kwaliteitsperceptie".