Beluister onze podcastserie over vertrouwen in media

Kennisbank

Nederlands online mediaplan biedt kansen voor meer maatwerk, meer vertrouwen, meer privacy en meer merkveiligheid.
Nieuwsmedia, Magazinemedia

Nederlands online mediaplan biedt kansen voor meer maatwerk, meer vertrouwen, meer privacy en meer merkveiligheid.

Een online mediaplan gebaseerd op Nederlandse media zonder de inzet van de dominante Amerikaanse platformen is voor adverteerders een strategische optie die zowel kansen als uitdagingen biedt. Dat is de uitkomst van een analyse van Menno van der Steen van Silverlabs.

Een dergelijke benadering biedt Nederlandse adverteerders de mogelijkheid om effectiever in te spelen op lokale behoeften, het vertrouwen van consumenten te winnen door een privacy-bewuste aanpak en de merkveiligheid beter te waarborgen.

Hoewel de uitdagingen rondom schaal en fragmentatie reëel zijn, kunnen deze gemanaged worden door slimme planning, strategische partnerships en geïntegreerde Europese AdTech-oplossingen. Voor adverteerders die bereid zijn te investeren in deze alternatieve route, liggen er duidelijke kansen voor duurzame groei en een sterkere marktpositie.

Lees het gehele artikel in Adformatie.

Bron: Adformatie
Wij gebruiken tracking cookies om onze site te verbeteren.