Beluister onze podcastserie over vertrouwen in media

PodcastMagazinemedia, Nieuwsmedia

Het vertrouwen in media: aan welke media vertrouw jij je merk toe?

Het vertrouwen in media: aan welke media vertrouw jij je merk toe?

In 2020 is de belangstelling voor traditionele media gestegen: zowel nieuwsmedia als magazines zagen een stijging in het aantal lezers. “Tijdens een crisis zoeken mensen houvast bij de merken die ze vertrouwen,” zo betoogt research manager Erik Grimm. Het merendeel van de Nederlanders (83%) waardeert de traditionele nieuwskanalen als positief. Ook research manager Nancy Detrixhe merkt een tendens op waarbij het vertrouwen van de consument in magazinemedia doorwerkt in de digitale wereld: ‘het gaat uiteindelijk om merken waarin mensen vertrouwen hebben.”

Trust in Media

Sinds geruime tijd verzamelen NDP Nieuwsmedia en MMA onderzoeken over vertrouwen in media. ‘Op Trust in Media verwerken we de informatie in interviews, whitepapers, podcasts en actuele artikelen met de laatste onderzoeken’, zegt Grimm.

 De overkoepelende insights van trendbureaus, brancheorganisaties tot mediabureaus en -exploitanten? Alle geraadpleegde bronnen tonen dat het inzetten van vertrouwde media een positief effect heeft op reclamecampagnes en KPI’S. Het vertrouwen in media is dus doorslaggevend. “Je kunt je targeting op orde hebben, maar als het niet in een vertrouwde omgeving staat komt de boodschap niet over,” aldus Detrixhe.

Halo-effect

De inzet van betrouwbare media voor advertentiecampagnes zorgt voor een positieve impact op je reclameboodschap. ”Het effect van advertenties is bij vertrouwde merken groter: van koopintentie, merkenvoorkeur tot positieve merkwaarde,” vertelt Grimm.

Het is verstandig om vertrouwen in media als criterium in mediaplanning mee te nemen. Maar aan welke media vertrouw je je merk toe? Je hoort het in deze eerste aflevering van de Trust in Media podcast.

 

Gerelateerde artikelen

Nieuwe podcastserie Trust in Media over het belang van kwaliteitscriteria bij advertising

Nieuwe podcastserie Trust in Media over het belang van kwaliteitscriteria bij advertising

Vervolg podcastserie Trust in Media: belang van kwaliteitscriteria bij advertising

Vervolg podcastserie Trust in Media: belang van kwaliteitscriteria bij advertising

Podcastserie over vertrouwen in media

Podcastserie over vertrouwen in media