Beluister onze podcastserie over vertrouwen in media

Publicaties

Niels Bouwman (Kantar): "Adverteerders zoeken naar betere balans tussen kwaliteit en bereik"
InterviewMagazinemedia, Nieuwsmedia

Niels Bouwman (Kantar): "Adverteerders zoeken naar betere balans tussen kwaliteit en bereik"

Mediabelevingsonderzoek toonde aan dat Nederlanders veel vertrouwen hebben in traditionele media. Hoe staat het medialandschap er na coronajaar 2020 voor? Wij vroegen het Niels Bouwman van onderzoeksbureau Kantar.

Vertrouwen in nieuws opnieuw gegroeid
BlogNieuwsmedia

Vertrouwen in nieuws opnieuw gegroeid

Het aandeel Nederlanders dat het nieuws vertrouwt, is in het afgelopen jaar gestegen. Dat blijkt uit het Digital News Report 2021 van het Commissariaat voor de Media.

Presentatie Trust in Media: insights voor succesvolle campagnes in vertrouwde media
PresentatieMagazinemedia, Nieuwsmedia

Presentatie Trust in Media: insights voor succesvolle campagnes in vertrouwde media

Studies tonen dat vertrouwen in media een sterke invloed heeft op de perceptie van de consument en daarmee op de impact van reclame. In deze presentatie zijn de belangrijkste bevindingen weergegeven.

Uitgelichte artikelen

ArtikelNieuwsmedia, Magazinemedia

Media Reactions 2023: opnieuw grote verschillen tussen consumenten en marketeers in hun vertrouwen in media

Media Reactions 2023: 
opnieuw grote verschillen tussen consumenten en marketeers in hun vertrouwen in media
ArtikelNieuwsmedia, Magazinemedia

Webinar wijst mediaprofessionals op het belang van vertrouwde (nieuws)media

Webinar wijst mediaprofessionals op het belang van vertrouwde (nieuws)media
ArtikelNieuwsmedia, Magazinemedia

Reclame in printmedia meest geloofwaardig

Reclame in printmedia meest geloofwaardig
ArtikelMagazinemedia, Nieuwsmedia

Download de nieuwe infographic: meer impact & ROI met reclame in vertrouwde media

Download de nieuwe infographic: meer impact & ROI met reclame in vertrouwde media
ArtikelNieuwsmedia, Magazinemedia

Grote discrepantie bij dagblad- en magazinereclame: voorkeuren reclamevormen consumenten en marketeers lopen sterk uiteen

Grote discrepantie bij dagblad- en magazinereclame: 
voorkeuren reclamevormen consumenten en marketeers lopen sterk uiteen
Artikel

In de strijd om aandacht hebben Nederlandse kwaliteitsmedia de adverteerders veel te bieden

In de strijd om aandacht hebben Nederlandse kwaliteitsmedia de adverteerders veel te bieden
WhitepaperMagazinemedia, Nieuwsmedia

Whitepaper Trust in Media #2: de meerwaarde van vertrouwde media voor adverteerders

Whitepaper Trust in Media #2: de meerwaarde van vertrouwde media voor adverteerders
PodcastNieuwsmedia

René Moerland (NRC) over betrouwbaar nieuws: “Het is een eis aan onszelf en een belofte aan de lezer”

Foto: Andreas Terlaak
PodcastMagazinemedia, Nieuwsmedia

Het vertrouwen in media: aan welke media vertrouw jij je merk toe?

Het vertrouwen in media: aan welke media vertrouw jij je merk toe?
PodcastMagazinemedia, Nieuwsmedia

Podcastserie over vertrouwen in media

Podcastserie over vertrouwen in media
WhitepaperMagazinemedia, Nieuwsmedia

Whitepaper Trust in Media: de basis voor advertising

Whitepaper Trust in Media: de basis voor advertising
Podcastserie over vertrouwen in media
PodcastMagazinemedia, Nieuwsmedia

Podcastserie over vertrouwen in media

Kennisplatform Trust in Media brengt een serie podcasts waarin het vertrouwen in media centraal staat. Mediamakers en -onderzoekers komen aan het woord.

Whitepaper Trust in Media: de basis voor advertising
WhitepaperMagazinemedia, Nieuwsmedia

Whitepaper Trust in Media: de basis voor advertising

Welke media vertrouw je jouw merk toe?

Feitelijk betrouwbaar: de waarde van een journalistiek nieuwsmerk
PresentatieNieuwsmedia

Feitelijk betrouwbaar: de waarde van een journalistiek nieuwsmerk

Betrouwbaarheid van media is relevanter dan ooit. Maar wat houdt een betrouwbaar mediamerk in? Robert Witteman (NRC Media) en Ralph Sluis (DVJ Insights) vertellen er alles over in een online video.

Reclame in vertrouwde media laat marktaandeel en winst stijgen
ArtikelNieuwsmedia

Reclame in vertrouwde media laat marktaandeel en winst stijgen

Adverteerders behalen positieve en lucratieve resultaten wanneer ze campagne voeren in nieuwsmedia. Dat blijkt uit een nieuwe studie van Newsworks waarbij 182 advertentiecampagnes zijn geanalyseerd.

Vertrouwen in content en advertenties in nieuws- en magazinemedia toegenomen
ArtikelMagazinemedia, Nieuwsmedia

Vertrouwen in content en advertenties in nieuws- en magazinemedia toegenomen

Advertenties en content in nieuws- en magazinemedia krijgen ook tijdens de pandemie veel vertrouwen. Dat blijkt uit het onderzoek Consumer Ad Trust van WAN-IFRA.

Vertrouwen in online nieuwsplatforms gestegen
ArtikelNieuwsmedia

Vertrouwen in online nieuwsplatforms gestegen

Het vertrouwen in nieuwssites en -apps is in 2020 gestegen en op dit punt de traditionele offline media.