Desinformatie & kwaliteit van media: hoe nepnieuws de digitale reclame-industrie beïnvloedt
Desinformatie blijft een zorg voor het digitale medialandschap. Mediaprofessionals zijn ongerust over de verspreiding van misleidende content. Zij vinden het één van de meest zorgwekkende bedreigingen voor de kwaliteit van media en reclame. Dat blijkt uit nieuw onderzoek van IAS en YouGov.
Veilig campagne voeren
Hoe kunnen adverteerders hun campagnes proactief beschermen tegen deze groeiende dreiging van nepnieuws en desinformatie? IAS en YouGov hebben met onderzoek de uitdagingen voor online advertising in kaart gebracht. Het onderzoek wees uit:
- 63% van de experts maakt zich ernstige over de verspreiding van desinformatie.
- 73% van de media-experts is het ermee eens dat adverteerders en uitgevers actief desinformatie moeten vermijden.
- 42% van de professionals maakt zich zorgen over de impact van schadelijke context op de reputatie van hun bedrijf of merk.
Het onderzoek Misinformation & Media Quality biedt aanbevelingen voor acties die digitale mediaprofessionals kunnen ondernemen om hun campagnes tegen desinformatie te beschermen. Het rapport kun je hier downloaden.