Beluister onze podcastserie over vertrouwen in media

Publicaties

Reclame-expert Peter Field: "Nieuwsmerken zijn fantastische tools om vertrouwen in merken op te bouwen”
ArtikelNieuwsmedia

Reclame-expert Peter Field: "Nieuwsmerken zijn fantastische tools om vertrouwen in merken op te bouwen”

Verwijzend naar de IPA Databank legt Peter Field uit dat campagnes in nieuwsmedia op de lange termijn grotere effecten ressorteren. "Nieuwsmerken zijn hiertoe in staat door hun sterke impact op merkvertrouwen en kwaliteitsperceptie".

Inflatie brengt adverteerders en uitgevers dichter tot elkaar
Artikel

Inflatie brengt adverteerders en uitgevers dichter tot elkaar

Wat doe je wanneer alles duurder wordt? Dan ga je beter op je centen letten. Dat geldt ook voor adverteerders, die daarom internationaal steeds vaker kiezen voor adverteren bij kwalitatieve uitgevers. Ten koste van het aandeel van andere programmatic advertising en misschien wel ten koste van de grote platformen zoals Google en Facebook. Weten wát je precies koopt is nu belangrijker dan ooit.

Nieuwe podcastserie Trust in Media over het belang van kwaliteitscriteria bij advertising
PodcastNieuwsmedia, Magazinemedia

Nieuwe podcastserie Trust in Media over het belang van kwaliteitscriteria bij advertising

De initiatiefnemers van Trust in Media, Magazine Media Associatie (MMA) en NDP Nieuwsmedia, lanceren op 13 oktober a.s. een tweede podcastserie. In deze reeks bespreken mediaprofessionals de rol van kwaliteit bij mediacampagnes.

Uitgelichte artikelen

ArtikelMagazinemedia, Nieuwsmedia

Download de nieuwe infographic: meer impact & ROI met reclame in vertrouwde media

Download de nieuwe infographic: meer impact & ROI met reclame in vertrouwde media
ArtikelNieuwsmedia, Magazinemedia

Grote discrepantie bij dagblad- en magazinereclame: voorkeuren reclamevormen consumenten en marketeers lopen sterk uiteen

Grote discrepantie bij dagblad- en magazinereclame: 
voorkeuren reclamevormen consumenten en marketeers lopen sterk uiteen
Artikel

In de strijd om aandacht hebben Nederlandse kwaliteitsmedia de adverteerders veel te bieden

In de strijd om aandacht hebben Nederlandse kwaliteitsmedia de adverteerders veel te bieden
WhitepaperMagazinemedia, Nieuwsmedia

Whitepaper Trust in Media #2: de meerwaarde van vertrouwde media voor adverteerders

Whitepaper Trust in Media #2: de meerwaarde van vertrouwde media voor adverteerders
PodcastMagazinemedia, Nieuwsmedia

Het vertrouwen in media: aan welke media vertrouw jij je merk toe?

Het vertrouwen in media: aan welke media vertrouw jij je merk toe?
PodcastNieuwsmedia

René Moerland (NRC) over betrouwbaar nieuws: “Het is een eis aan onszelf en een belofte aan de lezer”

Foto: Andreas Terlaak
PodcastMagazinemedia, Nieuwsmedia

Podcastserie over vertrouwen in media

Podcastserie over vertrouwen in media
WhitepaperMagazinemedia, Nieuwsmedia

Whitepaper Trust in Media: de basis voor advertising

Whitepaper Trust in Media: de basis voor advertising
Dennis Hoogervorst (DPG Media): ‘Investeren in kwaliteit loont’
InterviewNieuwsmedia, Magazinemedia

Dennis Hoogervorst (DPG Media): ‘Investeren in kwaliteit loont’

Een sterk merk dat adverteert bij vertrouwde media, levert een win-winsituatie op. Dat lijkt een no-brainer, maar wat maakt een merk sterk en welk medium is nu echt betrouwbaar? Dennis Hoogervorst, manager Research & Insights bij DPG Media, onderzoekt de impact van reclamecampagnes al jaren. “Alleen al het logo van een vertrouwd mediamerk bij een gesponsorde uiting zorgt voor aanzienlijk meer kliks.’

Vervolg podcastserie Trust in Media: belang van kwaliteitscriteria bij advertising
PodcastNieuwsmedia, Magazinemedia

Vervolg podcastserie Trust in Media: belang van kwaliteitscriteria bij advertising

De initiatiefnemers van Trust in Media gaan in deze tweede serie podcasts aan de hand van onderzoeksuitkomsten en expertise in gesprek over het belang van kwalitatieve criteria, zoals vertrouwen en engagement, achter reclamecampagnes.

Campagnes hebben 7x meer impact bij ontvankelijke doelgroepen
ArtikelNieuwsmedia, Magazinemedia

Campagnes hebben 7x meer impact bij ontvankelijke doelgroepen

Wáár een campagne gezien wordt, is uiterst belangrijk: campagnes hebben zeven keer meer impact bij een ontvankelijk publiek. Dit blijkt uit Kantar's Media Reactions 2022-studie. De reclameomgeving, of de context in brede zin, omvat alle fysieke factoren die de perceptie van de doelgroep kunnen beïnvloeden. Dus de cruciale vraag voor marketeers is: welk kanaal biedt de beste omgeving voor mijn merk? Een hint: vergeet offline kanalen niet!

Nepnieuws en misinformatie
Artikel

Desinformatie & kwaliteit van media: hoe nepnieuws de digitale reclame-industrie beïnvloedt

Desinformatie blijft een zorg voor het digitale medialandschap. Mediaprofessionals zijn ongerust over de verspreiding van misleidende content. Zij vinden het één van de meest zorgwekkende bedreigingen voor de kwaliteit van media en reclame. Dat blijkt uit nieuw onderzoek van IAS en YouGov.

Groot vertrouwen in Nederlandse magazines en nieuwsmedia
ArtikelMagazinemedia, Nieuwsmedia

Groot vertrouwen in Nederlandse magazines en nieuwsmedia

Nederlanders hebben een groot vertrouwen in de informatie van tv, radio en de geschreven pers. Dat geldt ook voor de bijbehorende nieuwssites. Kranten en tijdschriften scoren in ons land ver boven het Europe gemiddelde.

Podcasts van vertrouwde mediamerken genereren krachtige reclame-effecten
ArtikelNieuwsmedia, Magazinemedia

Podcasts van vertrouwde mediamerken genereren krachtige reclame-effecten

Podcastluisteraars worden bij beluistering nieuwsgierig naar de producten van de adverteerders en sponsors. Deze effecten doen zich met name voor bij podcasts van gerenommeerde uitgevers.