Beluister onze podcastserie over vertrouwen in media

ArtikelNieuwsmedia

Reclame-expert Peter Field: "Nieuwsmerken zijn fantastische tools om vertrouwen in merken op te bouwen”

Reclame-expert Peter Field: "Nieuwsmerken zijn fantastische tools om vertrouwen in merken op te bouwen”

Adverteerders die in economisch moeilijke tijden in hun merk investeren zullen daar op termijn van profiteren, stelde effectiviteitsexpert Peter Field tijdens een event van Newsworks op 9 november jl. "Nu er mogelijk een recessie aankomt, is brand building essentieel,"

Langetermijn effecten
Verwijzend naar de IPA Databank legde hij uit dat campagnes in nieuwsmedia op de lange termijn grotere effecten ressorteren. "Nieuwsmerken zijn hiertoe in staat door hun sterke impact op merkvertrouwen en kwaliteitsperceptie".

Fantastische 'tools'

"Vertrouwen wordt samen met kwaliteit geleidelijk één van de belangrijkste metrics als het gaat om winstgroei" vervolgde hij. "Nieuwsmerken zijn fantastische tools om vertrouwen in merken op te bouwen. Het gaat om de inhoud, context en zichtbaarheid. Hoe meer een merk nieuwsmerken gebruikt, hoe meer het vertrouwen groeit. Dat is een halo-effect. "

Boost voor de mediamix

Hij vertelde de toehoorders ook dat "nieuwsmerken sterke punten hebben die bij andere digitale platforms ontbreken" en legde uit dat nieuwsmedia andere ingeschakelde media versterken, met name als het gaat om aandacht. "Ze hebben het unieke vermogen om de zwakke punten van andere digitale platforms te compenseren, wat een bewijs is van de kwaliteit van nieuwsmerken".

Field spoorde adverteerders tot slot aan om journalistiek op waarde te schatten, wetende dat "nieuwsmerken belangrijk media zijn die een vitale rol spelen in elke mediastrategie."

Bron: https://www.newsworks.org.uk/news-and-opinion/peter-field-recession-is-the-best-time-to-invest-in-brand-building/

Gerelateerde artikelen

Vertrouwen in nieuwsmedia significant toegenomen

Vertrouwen in nieuwsmedia significant toegenomen

Campagnes hebben 7x meer impact bij ontvankelijke doelgroepen

Campagnes hebben 7x meer impact bij ontvankelijke doelgroepen

Podcasts van vertrouwde mediamerken genereren krachtige reclame-effecten

Podcasts van vertrouwde mediamerken genereren krachtige reclame-effecten