Beluister onze podcastserie over vertrouwen in media

Kennisbank

A matter of trust
Magazinemedia

A matter of trust

Magnetic, de marketingorganisatie van de Britse magazine mediabedrijven, deed onderzoek naar de relatie tussen merkvertrouwen en andere belangrijke KPI's

Bron: Magnetic
The Halo effect
Nieuwsmedia, Magazinemedia

The Halo Effect: How ad environments impact brand perception

Onderzoek van Integral Ad Science (IAS) en Neuro-Insight toont het effect van Umfeld op de perceptie van advertenties. Uit het rapport 'The Halo effect, Ad environment & Receptivity' blijkt dat reclame op sites van hoge kwaliteit , meer geliked werden dan dezelfde advertenties op sites van lage kwaliteit.

Bron: IAS Integral Ad Science
In media we trust?
Nieuwsmedia, Magazinemedia

In media we trust?

Uit dit Ipsos-onderzoek blijkt dat er wereldwijd geen vertrouwenscrisis is met de media, maar in de gevestigde markten is er wel een vertrouwensprobleem met de digitale platforms.

Bron: Ipsos
Brand Safety, Trust & Credibility
Nieuwsmedia, Magazinemedia

Brand Safety, Trust & Credibility

VDZ, de brancheorganisatie van de Duitse magazine en dagbladen, deed onderzoek naar de rol van brand safety vanuit B2B en B2C perspectief

Bron: VDZ