Beluister onze podcastserie over vertrouwen in media

Kennisbank

DPG Media Trusted Brands Trusted Ads
Magazinemedia, Nieuwsmedia

Trusted brands, trusted ads

De impact van vertrouwen in media op reclame-effectiviteit is onderzocht. Welke media vullen die rol in? En in welke mate beïnvloedt hun geloofwaardigheid het effect van reclame? Drie studies in opdracht van DPG Media zorgen voor verduidelijking.

Bron: Mediabrands Marketing Sciences en DPG Media i.s.m. Alpha.One
IPA Databank study 2021
Nieuwsmedia

IPA Databank study 2021

Adverteerders behalen lucratieve lange termijn effecten als ze investeren in nieuwsmerken. Nieuwsmerken hebben een sterke impact op marktaandeel, pricing en winst. Dit komt omdat advertenties in nieuwsmedia door lezers vaker als betrouwbaar en van hoge kwaliteit worden beschouwd.

Bron: Newsworks and Peter Field
Edelman Trust Barometer 2021
Nieuwsmedia, Magazinemedia

Edelman Trust Barometer 2021

Langlopende monitor die het vertrouwen van burgers in de instituties wereldwijd volgt, ook die van de media. Er is ook een rapportage over Nederland, waar het vertrouwen in media relatief hoog is.

Bron: Edelman
Vertrouwen in Journalistiek
Nieuwsmedia

Vertrouwen in Journalistiek

Er is veel te doen over het vertrouwen dat burgers en consumenten hebben in de journalistiek. Onderzoekbureau Motivaction heeft onderzoek gedaan naar de mate van vertrouwen dat burgers hebben in de journalistiek in Nederland.

Bron: Motivaction
Uitgevers tonen de lucratieve werking van advertenties aan
Magazinemedia

Uitgevers tonen de lucratieve werking van advertenties aan

De Britse uitgever The Telegraph heeft met behulp van het onderzoek Metrics that Matter laten zien dat advertenties aantoonbaar werken.

Bron: NDP Nieuwsmedia
A matter of trust
Magazinemedia

A matter of trust

Magnetic, de marketingorganisatie van de Britse magazine mediabedrijven, deed onderzoek naar de relatie tussen merkvertrouwen en andere belangrijke KPI's

Bron: Magnetic
The Halo effect
Nieuwsmedia, Magazinemedia

The Halo Effect: How ad environments impact brand perception

Onderzoek van Integral Ad Science (IAS) en Neuro-Insight toont het effect van Umfeld op de perceptie van advertenties. Uit het rapport 'The Halo effect, Ad environment & Receptivity' blijkt dat reclame op sites van hoge kwaliteit , meer geliked werden dan dezelfde advertenties op sites van lage kwaliteit.

Bron: IAS Integral Ad Science
In media we trust?
Nieuwsmedia, Magazinemedia

In media we trust?

Uit dit Ipsos-onderzoek blijkt dat er wereldwijd geen vertrouwenscrisis is met de media, maar in de gevestigde markten is er wel een vertrouwensprobleem met de digitale platforms.

Bron: Ipsos
Brand Safety, Trust & Credibility
Nieuwsmedia, Magazinemedia

Brand Safety, Trust & Credibility

VDZ, de brancheorganisatie van de Duitse magazine en dagbladen, deed onderzoek naar de rol van brand safety vanuit B2B en B2C perspectief

Bron: VDZ