Beluister onze podcastserie over vertrouwen in media

PresentatieMagazinemedia, Nieuwsmedia

Presentatie Trust in Media: insights voor succesvolle campagnes in vertrouwde media

Presentatie Trust in Media: insights voor succesvolle campagnes in vertrouwde media

Studies tonen dat vertrouwen in media een sterke invloed heeft op de perceptie van de consument en daarmee op de impact van reclame. Het vertrouwen in Nederlandse media is groot, vooral nieuwsmedia en printmedia genieten veel vertrouwen. Er bestaat sceptisch over social media. Dit geldt ook voor de diverse reclamevormen. Reclame in offline media wordt het meest vertrouwd, online reclame en dat met name social media heeft een vertrouwensprobleem.

In korte tijd zijn wereldwijd diverse studies uitgevoerd over het vertrouwen in mediamerken. De Magazine Media Associatie en NDP Nieuwsmedia analyseerden meer dan 20 onderzoeken met betrekking tot ‘vertrouwen’ in media en nemen het initiatief om ‘trust’ structureel mee te nemen in mediaonderzoek en mediaplanning. De impact van vertrouwen in mediamerken wordt nog onvoldoende bij reclamecampagnes benut.

Bekijk voor de resultaten de presentatie:

Meer informatie: info@trustinmedia.nl

Gerelateerde artikelen