Beluister onze podcastserie over vertrouwen in media

Kennisbank

The proximity effect
Nieuwsmedia, Magazinemedia

The proximity effect

Ad Effectiveness is only as good as the content it's running in’, oftewel: blijf weg bij slechte content. Dat is de boodschap van dit onderzoek van Magna en Channel Factory naar adverteren rond viral video's en het belang van contextual advertising.

Bron: Magna, Adformatie
Consumer insights van Outbrain
Nieuwsmedia, Magazinemedia

Consumer insights van Outbrain

Consumenten reageren positiever op reclame op vertrouwde redactionele sites. Zij voelen zich aangesproken door advertenties die relevant zijn en passen bij de context. Een andere bevinding van Outbrain: native ads scoren het best binnen premium content.

Bron: Outbrain
The Rules of Attention: five ways to maximise ad attention online

The Rules of Attention: five ways to maximise ad attention online

In samenwerking met eyetracking specialist Lumen en Ipsos MORI deed IAB UK onderzoek naar de invloed van premium content omgeving, positie, clutter, formaat en targetting op de aandacht voor online advertising.

Bron: IAB UK
Kracht van nieuws- en magazinemedia: Relevantie, Aandacht, Vertrouwen
Magazinemedia, Nieuwsmedia

Kracht van nieuws- en magazinemedia: Relevantie, Aandacht, Vertrouwen

Meaningful Media is een initiatief van Havas Media Group. In de publicatie van juli 2021 wordt ingezoomd op relevantie, aandacht en vertrouwen.

Bron: Havas Media Consumer Insights Tracker NL
Traditionele media winnen aan relevantie ten opzichte van sociale media
Magazinemedia, Nieuwsmedia

Traditionele media winnen aan relevantie ten opzichte van sociale media

De Nederlander is traditionele media de afgelopen jaren doelbewuster gaan gebruiken. Het tegengestelde gaat op voor social media die meer uit tijdverdrijf worden bekeken. Traditionele media worden het meest vertrouwd.

Bron: Magazine Media Associatie (MMA)
Vernieuwend onderzoek toont meerwaarde adverteren in vertrouwde media
Nieuwsmedia

Vernieuwend onderzoek toont meerwaarde adverteren in vertrouwde media

Het vertrouwen in nieuwsmedia heeft een positieve invloed op de effecten van advertenties. Dat blijkt uit het onderzoek ‘Feitelijk betrouwbaar’ van NRC Media.

Bron: NDP Nieuwsmedia
Meer vertrouwen, meer effect
Magazinemedia, Nieuwsmedia

Meer vertrouwen, meer effect

Advertenties op vertrouwde websites scoren fors hoger op branding effecten. DPG Media heeft samen met Panel Inzicht, Mediabrands NL en Lumen VK nu ook onderzoek uitgevoerd naar de invloed van vertrouwen op performance effecten.

Bron: DPG Media
DNR 2021 over nieuwsgebruik in Nederland
Nieuwsmedia

Digital News Report Nederland 2021

Het Digital News Report Nederland 2021 gaat over nieuwsgebruik in Nederland. Samen met het Reuters Institute for the Study of Journalism is het onderzoek begin 2021 voor de vierde keer uitgevoerd.

Bron: Digital News Report Nederland 2021 van Commissariaat voor de Media
Man leest krant
Magazinemedia

Magazine lezers bewegen in coronajaar naar online platformen

Sterke groei online lezers van magazinemerken in coronajaar.

Bron: Magazine Media Associatie (MMA)